Proszę czekać
Proszę czekać

Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Są one wykorzystywane w celu zapewnienia poprawnego działania serwisu. W każdej chwili możesz dokonać zmiany ustawień dot. przechowywania plików cookies w Twojej przeglądarce. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na przechowywanie plików cookies na Twoim komputerze.

    Załącznik do Zarządzenia Nr 37/2025

                 Burmistrza Barlinka

            z dnia 27 lutego 2025 r.

 

 

 

REGULAMIN ORGANIZACYJNY URZĘDU MIEJSKIEGO W BARLINKU

 

 

Rozdział 1.

PRZEPISY OGÓLNE

§ 1. Regulamin określa organizację wewnętrzną Urzędu Miejskiego w Barlinku, zadania oraz zasady ich realizacji.

 

§ 2. Ilekroć dalej jest mowa o:

  1. Radzie - należy przez to rozumieć Radę Miejską w Barlinku;
  2. Burmistrzu - należy przez to rozumieć Burmistrza Barlinka;
  3. Zastępcy Burmistrza - należy przez to rozumieć Zastępcę Burmistrza Barlinka.
  4. Sekretarzu - należy przez to rozumieć Sekretarza Barlinka;
  5. Skarbniku - należy przez to rozumieć Skarbnika Barlinka;
  6. Urzędzie - należy przez to rozumieć Urząd Miejski w Barlinku;
  7. Gminie - należy przez to rozumieć Gminę Barlinek;
  8. Statucie - należy przez to rozumieć Statut Gminy Barlinek;
  9. Regulaminie - należy przez to rozumieć Regulamin Organizacyjny Urzędu Miejskiego w Barlinku Urzędu Miejskiego w Barlinku;
  10. Ustawie - należy przez to rozmieć ustawę z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U.
    z 2024 r. poz. 1465 ze zm.);

 

§ 3. Urząd jest pracodawcą w rozumieniu ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1135) oraz ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz. U. z 2023 r. poz. 1465 ze zm.).

 

§ 4. Siedzibą Urzędu jest miasto Barlinek.

 

§ 5. 1. Urząd jest jednostką, przy pomocy której Burmistrz wykonuje zadania z zakresu administracji publicznej, wynikające z zadań własnych Gminy, zadań zleconych z mocy ustaw lub przejętych przez Gminę w wyniku porozumień z organami administracji rządowej i samorządowej.

  1. Urząd działa na podstawie obowiązujących przepisów prawa, niniejszego Regulaminu oraz aktów prawnych wydawanych przez Radę oraz Burmistrza.

 

§ 6. 1. Przy załatwianiu spraw stosuje się przepisy Kodeksu postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2024 r. poz. 572), chyba że przepisy szczególne stanowią inaczej.

  1. Przebieg czynności biurowych i kancelaryjnych regulowany jest ponadto rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych (Dz. U. z 2011 r. Nr 27, poz. 140), Regulaminem oraz zarządzeniami Burmistrza.

 

§ 7. Funkcjonowanie Urzędu opiera się na zasadzie jednoosobowego kierownictwa, hierarchicznego podporządkowania, podziału czynności i indywidualnej odpowiedzialności za wykonywanie powierzonych zadań.

 

§ 8. 1. Pracą Urzędu kieruje Burmistrz.

  1. Burmistrz wykonuje swoje obowiązki przy pomocy Zastępcy Burmistrza, Sekretarza, Skarbnika, kierowników referatów, koordynatorów biur, pracowników na samodzielnych stanowiskach pracy oraz pozostałych pracowników Urzędu.

 

 

§ 9. 1. W Urzędzie zatrudnia się pracowników na podstawie:

1) wyboru;

2) powołania;

3) umowy o pracę.

  1. Określone przez Burmistrza zadania mogą być wykonane na podstawie umów zleceń lub umów o dzieło.

 

Rozdział 2.

ZASADY SPRAWOWANIA FUNKCJI KIEROWNICZYCH

§ 10. 1. Burmistrz wykonuje uprawnienia zwierzchnika służbowego w stosunku do pracowników Urzędu.

2. Do wyłącznej kompetencji Burmistrza należy:

  1. kierowanie bieżącymi sprawami Gminy oraz reprezentowanie jej na zewnątrz;
  2. składanie oświadczeń woli w imieniu Gminy w zakresie zarządu mieniem i udzielanie upoważnień w tym zakresie;
  3. projektowanie i realizacja strategii rozwoju Gminy;
  4. określanie polityki kadrowej i płacowej;
  5. gospodarowanie etatami i funduszem płac w Urzędzie;
  6. zatwierdzanie zakresu czynności i odpowiedzialności pracowników oraz ocena kadry kierowniczej Urzędu;
  7. powoływanie, awansowanie, nagradzanie, odznaczanie, karanie, odwoływanie i zwalnianie
    oraz ocenianie pracy kierowników komórek organizacyjnych;
  8. przyznawanie ryczałtów samochodowych na przejazdy po terenie Gminy w celach służbowych;
  9. dysponowanie funduszem nagród dla pracowników Urzędu oraz funduszem socjalnym;
  10. udzielanie pełnomocnictw procesowych;
  11. wykonywanie uchwał Rady oraz przedkładanie na sesjach sprawozdań z ich wykonania;
  12. prowadzenie gospodarki finansowej Gminy;
  13. pełnienie funkcji Szefa Obrony Cywilnej Gminy i nadzór nad wykonywaniem zadań związanych z funkcją;
  14. wykonywanie innych zadań zastrzeżonych dla Burmistrza przepisami prawa, Regulaminem oraz uchwałami Rady;
  15. realizowanie zadań z zakresu obronności i zarządzania kryzysowego;
  16. pełnienie nadzoru nad ochroną informacji niejawnych w Urzędzie;
  17. akceptowanie do wniesienia pod obrady Rady sprawozdań, informacji i innych materiałów w sprawach wynikających z planu pracy Rady;
  18. ustalanie kierunków realizacji zadań wynikających z realizacji budżetu i zadań rzeczowych;
  19. udzielanie pracownikom wytycznych o kierunkach działania;
  20. zatwierdzanie planów kontroli i zaleceń pokontrolnych;
  21. udzielanie odpowiedzi na interpelacje i wnioski radnych oraz składanie Radzie informacji o sposobie załatwienia tych wniosków;
  22. przyznawanie nagród dla dyrektorów i kierowników gminnych jednostek organizacyjnych;
  23. przygotowywanie wniosków o tworzenie, zmianę, przekształcenie i likwidację gminnych jednostek organizacyjnych;
  24. rozpatrywanie projektów zarządzeń i decyzji kierowników jednostek organizacyjnych Gminy, mających istotne znaczenie dla rozwoju Gminy oraz zaspokajania potrzeb bytowych i socjalno-kulturalnych mieszkańców;
  25. rozpatrywanie wniosków dotyczących zmian w podziale administracyjnym Gminy;
  26. zawieranie umów w zakresie wykonawstwa inwestycji na terenie Gminy oraz remontów obiektów użyteczności publicznej.

 

§ 11. Burmistrz bezpośrednio nadzoruje działalność następujących referatów, biur i samodzielnych stanowisk Urzędu oraz gminnych jednostek organizacyjnych:

  1. Urząd Stanu Cywilnego;
  2. Referat Oświaty i Spraw Społecznych;
  3. samodzielne stanowisko ds. obsługi sekretariatu;
  4. samodzielne stanowisko ds. sołeckich;
  5. samodzielnego stanowisko ds. kontroli wewnętrznej;
  6. audytor wewnętrzny;
  7. samodzielne stanowisko ds. obronnych, obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego
    oraz informacji niejawnych;
  8. samodzielne stanowisko ds. kadrowych;
  9. samodzielne stanowisko ds. działalności gospodarczej;
  10. Kancelaria Prawna – firma zewnętrzna;
  11. Inspektor Ochrony Danych Osobowych – firma zewnętrzna;
  12. Ośrodek Pomocy Społecznej w Barlinku;
  13. Środowiskowy Dom Samopomocy w Osinie;
  14. spółki: Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej, Przedsiębiorstwo Wodno-Kanalizacyjne „Płonia”, Barlineckie Towarzystwo Budownictwa Społecznego, Szpital Barlinek.

 

§ 12. 1. Wykonując wyznaczone przez Burmistrza zadania, Zastępca oraz Sekretarz zapewniają
w powierzonych im sprawach rozwiązywanie problemów wynikających z zadań Gminy i kierują działalnością komórek organizacyjnych Urzędu realizujących te zadania.

2. Zastępca Burmistrza bezpośrednio nadzoruje działalność:

  1. Referatu Inwestycji i Dróg;
  2. Referatu Nieruchomości i Gospodarki Komunalnej;
  3. Referatu Ochrony Środowiska;
  4. Biura Pozyskiwania Funduszy Zewnętrznych;
  5. Biura Strategii i Planowania Przestrzennego;
  6. samodzielne stanowisko ds. zamówień publicznych.
  7. Sekretarz bezpośrednio nadzoruje działalność:

1) Referatu Organizacyjnego;

2) Biura Rady Miejskiej;

3) Barlineckiego Ośrodka Kultury.

  1. Skarbnik bezpośrednio nadzoruje działalność Referatu Finansowo-Budżetowego.

 

§ 13. 1. Burmistrz wydaje decyzje w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej.

  1. Pod nieobecność Burmistrza decyzje w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej wydaje Zastępca Burmistrza, o ile Burmistrz nie zarządzi inaczej.
  2. Pod nieobecność Burmistrza i Zastępcy Burmistrza decyzje w indywidualnych sprawach
    z zakresu administracji publicznej wydaje Sekretarz, o ile Burmistrz nie zarządzi inaczej.

 

§ 14. 1. Zastępca Burmistrza w zakresie ustalonym przez Burmistrza organizuje pracę podległym referatom oraz komórkom organizacyjnym Urzędu.

2. Do zakresu zadań Zastępcy Burmistrza należy w szczególności:

  1. podejmowanie czynności kierownika Urzędu pod nieobecność Burmistrza;
  2. podejmowanie decyzji w zakresie działania podległym komórkom organizacyjnym;
  3. współdziałanie z Radą oraz komisjami Rady w zakresie swojego działania;
  4. pełnienie funkcji bezpośredniego przełożonego w stosunku do pracowników nadzorowanych referatów pod nieobecność ich kierownika oraz w stosunku do pracowników nadzorowanych biur;
  5. nadzór działań dotyczących opracowania i realizacji „strategii rozwoju gminy";
  6. sprawowanie kontroli wewnętrznej w zakresie spraw powierzonych przez Burmistrza;
  7. wykonywanie innych zadań na polecenie lub z upoważnienia Burmistrza.

 

§ 15. 1. Sekretarz w zakresie ustalonym przez Burmistrza organizuje pracę Urzędu, zapewnia jego sprawne funkcjonowanie i odpowiednie warunki działania.

2. Do zadań Sekretarza należy w szczególności:

  1. przygotowywanie projektów oraz zmian regulaminów i innych aktów wewnętrznych w zakresie organizacji Urzędu;
  2. nadzór nad poprawnością projektów przygotowanych pism, decyzji oraz projektów aktów prawnych Burmistrza i Rady;
  3. usprawnianie pracy Urzędu i nadzór nad doskonaleniem kadr;
  4. kontrola dyscypliny pracy;
  5. kontrola gospodarowania mieniem na terenie Urzędu;
  6. nadzór nad bezpieczeństwem, higieną i ochroną przeciwpożarową w Urzędzie;
  7. nadzorowanie przestrzegania instrukcji kancelaryjnej;
  8. przyjmowanie i załatwianie interpelacji, skarg, wniosków i petycji, a także sporządzanie sprawozdań w tym zakresie;
  9. koordynowanie spraw związanych z wyborami, spisami i referendami;
  10. sprawowanie kontroli wewnętrznej w zakresie spraw powierzonych przez Burmistrza;
  11. wykonywanie funkcji zwierzchnika służbowego wobec pracowników Urzędu bezpośrednio podległych;
  12. pełnienie funkcji kierownika Urzędu w razie nieobecności Burmistrza i Zastępcy Burmistrza;
  13. przyjmowanie ustnych oświadczeń ostatniej woli spadkodawcy;
  14. prowadzenie spraw związanych z naborem kadry w Urzędzie i kierowników jednostek organizacyjnych;
  15. przygotowywanie dyspozycji dla kierowników referatów, biur i samodzielnych stanowisk dotyczących realizacji uchwał Rady;
  16. organizowanie i nadzór nad wykonywaniem nieodpłatnej pracy przez osoby skazane wyrokiem sądu;
  17. wykonywanie innych zadań na polecenie Burmistrza i Zastępcy Burmistrza.

3. Przy oznakowaniu spraw Sekretarz używa symbolu SG.

 

§ 16. 1. Skarbnik zapewnia prawidłowe wykonywanie zadań Urzędu w zakresie spraw finansowych, sprawując kierownictwo, kontrolę i nadzór nad działalnością komórek organizacyjnych Urzędu oraz jednostek organizacyjnych realizujących te zadania.

2. Do zadań Skarbnika należy w szczególności:

  1. przygotowanie projektu budżetu, a także sprawowanie bieżącego nadzoru nad jego wykonaniem przez gminne jednostki organizacyjne;
  2. opracowywanie szczegółowego podziału dochodów i wydatków budżetu;
  3. nadzorowanie wykonania obowiązków w zakresie prowadzenia rachunkowości i obsługi księgowej budżetu;
  4. wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi;
  5. dokonywanie kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym;
  6. dokonywanie kontroli kompletności i rzetelności sporządzonych dokumentów dot. operacji gospodarczych i finansowych;
  7. kontrasygnowanie czynności prawnych powodujących powstanie zobowiązań pieniężnych;
  8. nadzorowanie sporządzania sprawozdawczości budżetowej;
  9. przygotowywanie okresowych analiz, sprawozdań, ocen i bieżących informacji o sytuacji finansowej Gminy;
  10. opiniowanie projektów uchwał Rady wywołujących skutki finansowe dla Gminy;
  11. nadzorowanie wykonania inwestycji planowanych w Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy Barlinek;
  12. sporządzanie sprawozdań z wykonania budżetu Gminy;
  13. wykonywanie innych zadań na polecenie Burmistrza lub Zastępcy Burmistrza.

3. Przy oznakowaniu spraw Skarbnik używa symbolu SB.

 

§ 17. 1. Kierownicy referatów kierują realizacją zadań Gminy w zakresie spraw przypisanych do poszczególnych referatów, sprawują kontrolę, koordynację i nadzór nad ich pracą.

1. Kierownicy referatów w zakresie wskazanym przez Burmistrza, wykonują obowiązki zwierzchnika służbowego wobec podległych im pracowników.

2. Do zakresu zadań kierowników referatów należy w szczególności:

  1. nadzorowanie terminowego i zgodnego z prawem załatwiania spraw należących do podległego im referatu;
  2. zapewnianie podnoszenia kwalifikacji zawodowych podległych im pracowników;
  3. bieżąca ocena wykonanej pracy przez podległych pracowników i występowanie z wnioskami w ich sprawie (zatrudnienie, nagrody, kary, awanse);
  4. zapewnianie przestrzegania przez podległych pracowników porządku i dyscypliny pracy,
    w tym racjonalnego wykorzystania czasu pracy;
  5. przedkładanie projektu podziału zadań między podległymi pracownikami;
  6. podejmowanie działań korygujących organizację pracy w kierunku poprawy jej jakości;
  7. nadzorowanie przestrzegania przepisów na stanowiskach pracy, w tym przepisów o ochronie danych osobowych, przepisów o ochronie informacji niejawnych, przepisów o bezpieczeństwie i higienie pracy oraz o ochronie przeciwpożarowej, o dostępie do informacji publicznej oraz o zamówieniach publicznych;
  8. dbałość o powierzone mienie;
  9. podejmowanie inicjatyw w zakresie wydawania przepisów gminnych bądź innego uregulowania określonych spraw, należących do zakresu działania referatu, współdziałanie w opracowywaniu projektów uchwał Rady, zarządzeń Burmistrza, umów, porozumień i innych aktów prawnych;
  10. opracowywanie projektów budżetu w części dotyczącej zakresu działania referatu i bieżący nadzór nad realizacją uchwały budżetowej w tej części;
  11. opracowywanie prognoz, analiz oraz sprawozdań z prowadzonych spraw;
  12. współdziałanie z organami administracji publicznej, gminnymi jednostkami organizacyjnymi, jednostkami pomocniczymi gminy i organizacjami mieszkańców gminy;
  13. wydawanie w zakresie wykonywanych zadań decyzji administracyjnych w ramach posiadanych upoważnień;
  14. zapewnienie właściwej współpracy z radą, radnymi oraz organami jednostek pomocniczych gminy,
    w tym przygotowywanie odpowiedzi na interpelacje i wnioski radnych oraz udzielanie wyjaśnień na skargi, wnioski i petycje mieszkańców, w trybie przewidzianym przepisami prawa;
  15. organizowanie narad z podległymi pracownikami i przekazywanie zwierzchnikom służbowym informacji dotyczących spraw Gminy i Urzędu;
  16. dokonywanie okresowej oceny kwalifikacyjnej podległych pracowników;
  17. realizowanie zadań dotyczących bezpieczeństwa i porządku publicznego, spraw obronnych oraz zarządzania kryzysowego i obrony cywilnej w wymiarze wynikającym z zakresu działania referatu lub innych uregulowań prawnych w tym zakresie.

 

§ 18. Koordynatorami są pracownicy biur, którzy dodatkowo wykonują zadania związane z:

  1. odbieraniem z Biura Obsługi Interesantów korespondencji i przekazywaniem jej w formie papierowej oraz elektronicznej poszczególnym pracownikom biura;
  2. nadzorowaniem terminowego i zgodnego z prawem załatwiania spraw należących do biura;
  3. przekazywaniem pracownikom biura informacji oraz poleceń, wydanych przez Burmistrza, Zastępcę Burmistrza, Sekretarza lub Skarbnika.

 

§ 19. 1. Stosownie do zarządzenia Burmistrza, Zastępca Burmistrza, Sekretarz lub Skarbnik określają kierunki działania kierowników referatów i innych komórek organizacyjnych, w tym kierunki załatwiania spraw indywidualnych z zakresu administracji publicznej.

  1. W sprawach związanych z organizacją pracy kierownicy referatów podlegają służbowo Sekretarzowi.

 

§ 20. Burmistrz rozstrzyga spory kompetencyjne pomiędzy kierownikami referatów, a także innych komórek organizacyjnych Urzędu, w oparciu o propozycję rozstrzygnięć przedstawioną przez Sekretarza.

 

§ 21. 1. Pracownicy komórek organizacyjnych Urzędy są zobowiązani do:

  1. znajomości przepisów prawa materialnego, obowiązującego w powierzonym im zakresie działania;
  2. właściwego stosowania przepisów prawa proceduralnego i ustrojowego, w tym instrukcji kancelaryjnej;
  3. terminowego załatwiania spraw;
  4. zachowywania profesjonalnej staranności w tworzeniu projektów rozstrzygnięć;
  5. proponowania formy i sposobu postępowania, zapewniającego prawidłowe i szybkie załatwienie spraw;
  6. sprawnego i rzetelnego załatwiania spraw obywateli;
  7. prawidłowego ewidencjonowania i przechowywania akt spraw, zbiorów przepisów prawnych, rejestrów i spisów spraw, pomocy urzędowych oraz wyposażenia biurowego.
  8. Pracownicy zatrudnieni w referatach pozostają w bezpośredniej zależności służbowej od kierownika referatu, zaś kierownicy od Burmistrza lub Zastępcy Burmistrza w zależności od hierarchii służbowej określonej w schemacie organizacyjnym Urzędu.
  9. Pracownicy zatrudnieni w poszczególnych biurach oraz na samodzielnych stanowiskach pozostają w bezpośredniej zależności służbowej określonej w schemacie organizacyjnym Urzędu.
  10. Pracownik, który otrzyma polecenie służbowe z pominięciem powyższej kolejności obowiązany jest niezwłocznie powiadomić o tym bezpośredniego przełożonego.
  11. Jeżeli sprawa wymaga niezwłocznego załatwienia, a zachowanie drogi służbowej jest niemożliwe lub spowodowałoby zwłokę w załatwieniu sprawy, mając na uwadze interes obywatela, pracownik winien niezwłocznie przystąpić do wykonania zadania, zawiadamiając o powyższym swego przełożonego.
  12. Pracownikiem referującym (referentem sprawy) w rozumieniu Regulaminu jest każdy pracownik załatwiający daną sprawę niezależnie od zajmującego stanowiska lub pełnionej funkcji.

 

§ 22. 1. Zakres czynności dla kierowników referatów ustala Burmistrz w oparciu o propozycję Zastępcy Burmistrza lub Sekretarza.

  1. Zakres czynności dla pracowników zatrudnionych w referatach ustala Burmistrz w oparciu o propozycję kierownika właściwej komórki organizacyjnej.
  2. Zakres czynności dla pracowników biur i pracowników zajmujących samodzielne stanowiska pracy ustala Burmistrz.

 

Rozdział 3.

Struktura organizacyjna urzędu

§ 23. 1. W urzędzie funkcjonują następujące komórki organizacyjne:

1) referat,

2) biuro,

2) samodzielne stanowisko.

  1. Utworzeniem referatu, biura lub samodzielnego stanowiska zarządza Burmistrz.
  2. W celu realizacji określonych zadań w urzędzie Burmistrz może powołać zespoły i komisje zadaniowe.
  3. Burmistrz może utworzyć inne komórki organizacyjne, równorzędne wobec referatów.

 

§ 24. 1. Referat jest podstawową komórką organizacyjną, zatrudniającą co najmniej 5 pracowników, zajmujących się tymi samymi kategoriami spraw lub kilkoma zbliżonymi przedmiotowo kategoriami spraw, jeżeli ich realizacja w jednym referacie ułatwia prawidłowe zarządzanie.

  1. Referatem kieruje kierownik.
  2. W przypadkach uzasadnionych różnorodnością, wielością i złożonością realizowanych w referacie zadań Burmistrz może utworzyć stanowisko zastępcy kierownika.
  3. W referatach, gdzie brak etatowego zastępcy, w czasie nieobecności kierownika zastępstwo pełni wyznaczony przez niego pracownik.

 

§ 25. 1. Biuro jest mniejszą komórką organizacyjną, zatrudniającą mniej niż 5 pracowników, zajmujących się tymi samymi kategoriami spraw lub zbliżonymi przedmiotowo kategoriami spraw, jeżeli ich realizacja w jednym biurze ułatwia prawidłowe zarządzanie.

  1. W biurze może zostać ustalony koordynator.
  2. W czasie nieobecności koordynatora zastępstwo pełni wyznaczony przez niego pracownik.

 

§ 26. Samodzielne stanowisko jest najmniejszą komórką organizacyjną, którą tworzy się w wypadku konieczności organizacyjnego wyodrębnienia struktury realizującej jedną kategorię spraw.

 

§ 27. W Urzędzie funkcjonują:

  1. Urząd Stanu Cywilnego (znak: USC);
  2. Referat Finansowo-Budżetowy (znak: RF);
  3. Referat Inwestycji i Dróg; (znak: RID);
  4. Referat Nieruchomości i Gospodarki Komunalnej (znak: RN);
  5. Referat Ochrony Środowiska (znak: ROŚ);
  6. Referat Organizacyjny (znak: RO);
  7. Referat Oświaty i Spraw Społecznych (znak: ROS);
  8. Biuro Pozyskiwania Funduszy Zewnętrznych (znak: FZ),
  9. Biuro Strategii i Planowania Przestrzennego (znak: BS);
  10. Biuro Rady Miejskiej (znak: RM);
  11. samodzielne stanowisko ds. obsługi sekretariatu (znak: OS);
  12. samodzielne stanowisko ds. sołeckich (znak: SW);
  13. samodzielne stanowisko ds. zamówień publicznych (znak; ZP);
  14. samodzielne stanowisko ds. kadrowych (znak SK);
  15. samodzielne stanowisko ds. działalności gospodarczej (znak DG);
  16. samodzielne stanowisko ds. obronnych, obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego oraz informacji niejawnych (znak: OC);
  17. samodzielne stanowisko ds. kontroli wewnętrznej (znak: KW);
  18. audytor wewnętrzny (znak: AW).

 

§ 28. W Urzędzie funkcjonują następujące stanowiska kierownicze:

  1. Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego.
  2. Kierownik Referatu Finansowo-Budżetowego;
  3. Kierownik Referatu Inwestycji i Dróg;
  4. Kierownik Referatu Nieruchomości i Gospodarki Komunalnej;
  5. Kierownik Referatu Ochrony Środowiska;
  6. Kierownik Referatu Oświaty i Spraw Społecznych.

 

§ 29. Zadania i czynności wspólne dla wszystkich komórek organizacyjnych Urzędu:

  1. opracowywanie propozycji do projektu budżetu Gminy oraz współdziałanie z innymi komórkami organizacyjnymi;
  2. inicjowanie i podejmowanie przedsięwzięć w celu zapewnienia właściwej i terminowej realizacji zadań;
  3. współpraca z komórkami organizacyjnymi Urzędu, z jednostkami organizacyjnymi Gminy i organizacjami działającymi na terenie Gminy oraz poza Gminą;
  4. opracowywanie propozycji do projektów programów rozwoju w zakresie swojego działania;
  5. sporządzanie ocen, analiz, informacji i sprawozdań;
  6. współpraca w zakresie spraw obronnych, obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego;
  7. rozpatrywanie wniesionych do urzędu skarg, wniosków i petycji odpowiednio do merytorycznego zakresu swego działania;
  8. wydawanie zaświadczeń w sprawach związanych z merytoryczną działalnością referatu, biura i samodzielnego stanowiska;
  9. sporządzanie sprawozdań statystycznych;
  10. współdziałanie w wykonywaniu zadań i prac doraźnie podejmowanych bądź zlecanych do realizacji Burmistrzowi;
  11. wykonywanie na polecenie Burmistrza innych czynności w zakresie objętym jego kompetencją.

 

§ 30. 1. Do zakresu działania Urzędu Stanu Cywilnego należy:

  1. sporządzanie aktów urodzeń, małżeństw i zgonów;
  2. wydawanie odpisów z aktów stanu cywilnego;
  3. przyjmowanie oświadczeń o uznaniu dziecka;
  4. przyjmowanie oświadczeń o nadaniu dziecku nazwiska męża matki;
  5. przyjmowanie oświadczeń małżonków, że dziecko będzie nosiło takie samo nazwisko, jakie nosi albo nosiłoby ich wspólne dziecko;
  6. przyjmowanie oświadczeń o zmianie (mienia) imion dziecka zamieszczonych w akcie urodzenia;
  7. przyjmowanie oświadczeń rozwiedzionego małżonka o powrocie do nazwiska noszonego przed zawarciem małżeństwa;
  8. przyjmowanie oświadczeń, o których mowa w art. 88 § 3 K.r.o.;
  9. wydawanie zezwoleń na skrócenie terminu oczekiwania na zawarcie małżeństwa;
  10. sporządzanie wzmianek dodatkowych w aktach stanu cywilnego;
  11. zamieszczanie przypisków przy aktach stanu cywilnego;
  12. migracja aktów do Rejestru Stanu Cywilnego;
  13. wydawanie decyzji w sprawie zmiany imion i nazwisk;
  14. transkrypcje zagranicznych aktów do polskich ksiąg;
  15. odtwarzane aktów stanu cywilnego;
  16. organizacja jubileuszy 25 i 50–lecia pożycia małżeńskiego;
  17. prostowanie i uzupełnianie treści aktów stanu cywilnego czynnością materialno – techniczną;
  18. wydawanie edycji administracyjnych z zakresu rejestracji stanu cywilnego;
  19. prowadzenie korespondencji konsularnej;
  20. prowadzenie ewidencji ludności;
  21. wydawanie decyzji dotyczących zameldowanie i wymeldowanie;
  22. przyjmowanie wniosków i wydawanie dowodów osobistych;
  23. udzielanie informacji adresowych;
  24. nadawanie numerów PESEL.

2. Przy oznakowaniu spraw Urząd Stanu Cywilnego używa symbolu USC.

 

§ 31. 1. Do zakresu działania Referatu Finansowo-Budżetowego należy:

  1. przestrzeganie dyscypliny budżetowej;
  2. zapewnienie prawidłowego przebiegu wykonania budżetu;
  3. opracowywanie projektów uchwał w sprawie zmian w budżecie, zaciągania zobowiązań finansowych, podatków i opłat lokalnych;
  4. rozliczanie i ewidencjonowanie operacji budżetowych;
  5. finansowanie powiązanych z budżetem Gminy jednostek organizacyjnych oraz prowadzenie bieżącego nadzoru nad ich gospodarką finansową;
  6. planowanie środków budżetowych na dotacje dla gminnych jednostek organizacyjnych oraz bieżąca kontrola ich wydatkowania;
  7. dokonywanie okresowych analiz sytuacji ekonomiczno-finansowej Gminy i sporządzanie materiałów w tym zakresie;
  8. organizowanie oraz nadzór nad rachunkowością budżetową prowadzoną przez jednostki organizacyjne objęte budżetem Gminy;
  9. prowadzenie rachunkowości budżetu Gminy, rachunkowości podatków i opłat;
  10. sporządzanie dokumentacji dot. składek ubezpieczeniowych na rzecz ZUS;
  11. rozliczanie umów zawartych z powiatowym urzędem pracy;
  12. prowadzenie spraw płacowych pracowników urzędu;
  13. naliczanie i wypłata diet związanych z uczestnictwem w organach gminy na podstawie odrębnych przepisów prawa i uregulowań prawa miejscowego;
  14. sporządzanie i wydawanie informacji pracownikom Urzędu o osiągniętych przez nich dochodach - PIT 11;
  15. analizowanie zasadności i możliwości realizacji wniosków o dokonanie zmian oraz ich wprowadzanie w planach finansowych;
  16. prowadzenie ksiąg rachunkowych;
  17. księgowanie dokumentów zgodnie z zakładowym planem kont jednostki;
  18. prowadzenie ewidencji kosztów w układzie przyjętym w polityce rachunkowej;
  19. bieżąca obsługa rachunków bankowych, w tym wykorzystanie systemu bankowości elektronicznej;
  20. prowadzenie dokumentacji niezbędnej do naliczania i wypłaty wynagrodzeń;
  21. uzgadnianie spisów inwentaryzacyjnych;
  22. prawidłowe naliczanie i księgowanie odpisów amortyzacyjnych;
  23. prowadzenie rozliczeń finansowych Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych;
  24. prowadzenie rozliczeń gminnego funduszu ochrony środowiska i gospodarki wodnej;
  25. współpraca z Regionalną Izbą Obrachunkową oraz Izbami i Urzędami Skarbowymi;.
  26. wydawanie zaświadczeń o spłacie należności z tyt. wykupu mienia komunalnego;
  27. zadania w zakresie podatku VAT:
  28. wykonywanie wszelkich czynności w zakresie podatków i opłat lokalnych;
  29. wykazywanie skutków finansowych zastosowanych ulg w podstawowych dochodach podatkowych;
  30. naliczanie odpisów aktualizacyjnych należności;
  31. sporządzanie informacji dotyczących dochodów izby rolniczej z tytułu dochodów podatku rolnego;
  32. sporządzanie wykazów w zakresie:
    1. udzielonej pomocy publicznej,
    2. udzielonej pomocy publicznej w rolnictwie,
    3. osób fizycznych i prawnych, jednostek nieposiadających osobowości prawnej, którym w zakresie podatków i opłat udzielono ulg, odroczeń, umorzeń lub rozłożeń na raty;
  33. przeprowadzanie z urzędu kontroli podatkowej w zakresie podatków stanowiących dochody gminy;
  34. prowadzenie księgowości analitycznej;
  35. wykonywanie wszelkich czynności związanych z windykacją podatków i opłat oraz należności cywilnoprawnych;
  36. stała aktualizacja bazy danych rejestru gminnego wszystkich właścicieli nieruchomości zamieszkałych objętych systemem gospodarki odpadami komunalnymi.

2. Przy oznakowaniu spraw Referat Finansowo-Budżetowy używa symbolu RF.

§ 32. 1. Do zakresu działania Referatu Inwestycji i Dróg należy:

  1. prowadzenie spraw związanych z planowaniem inwestycji gminnych;
  2. przygotowywanie dokumentacji i realizacja inwestycji w zakresie określonym w budżecie Gminy;
  3. prowadzenie spraw z zakresu zarządzania drogami gminnymi, jak również innych zadań związanych z ustawą o drogach publicznych;
  4. wykonywanie zadań w zakresie opiniowania lub wydawania zezwoleń na wykonywanie regularnych przewozów osób w krajowym transporcie drogowym;
  5. zarządzanie oświetleniem dróg i placów publicznych w Gminie, w tym planowanie rozbudowy oraz eksploatacja linii oświetleniowych;
  6. prowadzenie spraw związanych z przetargami na zakup energii elektrycznej na potrzeby jednostek organizacyjnych Gminy;
  7. współpraca z zarządcami dróg wojewódzkich i powiatowych na terenie Gminy w zakresie ich rozbudowy, eksploatacji i utrzymania;
  8. współpraca w zakresie przygotowywania wniosków dotyczących pozyskiwania funduszy krajowych i środków Unii Europejskiej na finansowanie inwestycji gminnych.
  9. Przy znakowaniu spraw Referat Inwestycji i Dróg używa symbolu RID.

 

§ 33. 1. Do zakresu działania Referatu Nieruchomości i Gospodarki Komunalnej należy:

  1. przygotowywanie projektów aktów prawnych dotyczących nabywania i zbywania nieruchomości komunalnych przez Gminę;
  2. przygotowywanie dokumentów związanych z wykonaniem prawa pierwokupu;
  3. prowadzenie spraw związanych z udostępnianiem terenów pod budownictwo;
  4. prowadzenie spraw związanych z regulowaniem stanów prawnych nieruchomości;
  5. przygotowywanie projektów decyzji ustalających opłaty adiacenckie w związku ze wzrostem wartości nieruchomości, spowodowanej budową infrastruktury technicznej oraz z tytułu podziału nieruchomości;
  6. przygotowywanie dokumentacji niezbędnej do zawierania umów;
  7. planowanie potrzeb rzeczowych i finansowych do budżetu Gminy;
  8. przygotowywanie dokumentacji do zakładania ksiąg wieczystych oraz wprowadzania w nich zmian;
  9. prowadzenie spraw związanych z przekształceniem prawa użytkowania wieczystego w prawo własności;
  10. przygotowywanie decyzji w sprawach ustalenia dodatkowych opłat rocznych z tytułu nie dotrzymania terminów zagospodarowania nieruchomości gruntowych oddanych w użytkowanie wieczyste;
  11. sporządzanie corocznych planów kontroli zagospodarowania nieruchomości oddanych w użytkowanie wieczyste, najem, dzierżawę;
  12. przygotowywanie projektów zarządzeń w sprawie odroczenia terminów uiszczania opłat rocznych z tytułu użytkowania wieczystego nieruchomości;
  13. prowadzenie spraw dotyczących udzielenia bonifikat osobom fizycznym od opłat rocznych z tytułu użytkowania wieczystego nieruchomości;
  14. prowadzenie spraw związanych z wypowiedzeniem użytkownikom wieczystym dotychczasowych stawek procentowych od opłat z tytułu użytkowania wieczystego nieruchomości gruntowych;
  15. prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawach związanych z podziałem, rozgraniczeniem, scaleniem i podziałem nieruchomości,
  16. opiniowanie dla Burmistrza wniosków o najem lub dzierżawę nieruchomości komunalnych;
  17. prowadzenie spraw związanych z komunalizacją mienia;
  18. współpraca z jednostkami organizacyjnymi Gminy;
  19. prowadzenie i aktualizowanie ewidencji analitycznej majątku Gminy;
  20. ustalanie opłat za korzystanie z nieruchomości komunalnych oraz ich aktualizacja;
  21. udział w postępowaniach o udzielenie zamówienia publicznego na zadania należące do właściwości referatu;
  22. przygotowywanie na bieżąco planów wykorzystania zasobu nieruchomości stanowiących własność Gminy;
  23. współpraca z jednostkami działającymi na rzecz rolnictwa;
  24. nadzór nad funkcjonowaniem targowisk;
  25. opracowanie wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem gminy;
  26. opracowanie polityki czynszowej;
  27. opracowanie zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład zasobu mieszkaniowego oraz najmu pomieszczeń;
  28. prowadzenie postępowań w sprawie nawiązania, rozwiązania oraz przedłużania stosunków najmu;
  29. prowadzenie postępowań w sprawie wyrażenia zgody na podnajem lub oddanie w bezpłatne używanie nieruchomości zabudowanych;
  30. realizacja wniosków w zakresie potrzeb mieszkaniowych oraz zamian lokali;
  31. prowadzenie spraw związanych z najmem, dzierżawą, użyczeniem lokali i budynków użytkowych
    w tym zaliczanych do kategorii użyteczności publicznej;
  32. realizacja wniosków o zawarcie najmu socjalnego w związku z treścią orzeczenia sądowego;
  33. współpraca z organami egzekucyjnymi w zakresie wskazywania tymczasowych pomieszczeń, schronisk oraz noclegowni, a także egzekucji należności pieniężnych;
  34. reprezentowanie Gminy Barlinek w procesach o eksmisję oraz o ustalenie istnienia stosunku najmu;
  35. inicjowanie postępowań o wykwaterowanie osób zajmujących lokale bez tytułu prawnego oraz uczestniczenie w czynnościach organów egzekucyjnych;
  36. przyjmowanie i realizacja skarg i wniosków użytkowników zasobu mieszkaniowego w zakresie stanu technicznego lokalu;
  37. dokonywanie oględzin i sporządzanie wstępnych ocen stanu technicznego lokali;
  38. analiza kosztów utrzymania zasobu mieszkaniowego;
  39. reprezentowanie Gminy Barlinek w poszczególnych wspólnotach mieszkaniowych;
  40. współpraca z jednostkami organizacyjnymi i pomocniczymi w zakresie obsługi technicznej obiektów, urządzeń i instalacji będących w ich władaniu;
  41. prowadzenie gminnej ewidencji gruntów, budynków i zabytków oraz architektury sakralnej;
  42. prowadzenie spraw związanych z nazewnictwem ulic i placów oraz nadawania numeracji porządkowej nieruchomościom (budynkom);
  43. prowadzenie spraw związanych z dofinansowaniem prac restauratorskich i rewitalizacyjnych zabytków.
  44. obsługa techniczna miejskich obiektów małej architektury oraz budowli i urządzeń komunalnych będących w bezpośrednim zarządzie Gminy Barlinek, w tym prowadzenie dla nich książek obiektu budowlanego;
  45. dokonywanie oględzin obiektów i sporządzanie wstępnych ocen stanu technicznego, a także realizacja zleceń w zakresie wymiany elementów wyposażenia i kwalifikowanie ich do remontu lub likwidacji;
  46. zlecanie wykonania robot konserwacyjno-remontowych w celu realizacji planów oraz zlecanie pilnych napraw, monitorowanie ich wykonania oraz rozliczenie kosztów.

2. Przy oznakowaniu spraw Referat Nieruchomości i Gospodarki Komunalnej używa symbolu RN.

 

§ 34. 1. Do zakresu działania Referatu Ochrony Środowiska należy:

  1. gospodarowanie zasobami wodnymi służącymi zaspokojeniu potrzeb ludności, gospodarki, ochronie wód i środowiska;
  2. nadzór nad przedsiębiorstwem wodociągowo-kanalizacyjnym w zakresie zaopatrzenia w wodę i odprowadzania ścieków na terenie Gminy;
  3. sprawdzanie opracowanych przez przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne taryf i planów rozwoju oraz modernizacji urządzeń pod kątem zgodności z przepisami, a także weryfikacja kosztów przedsiębiorstwa pod względem celowości ich ponoszenia;
  4. przeprowadzanie postępowania w sprawie oceny oddziaływania planowanego przedsięwzięcia na środowisko przed wydaniem decyzji;
  5. nakładanie obowiązków dotyczących zapobiegania, ograniczenia lub monitorowania oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko;
  6. sprawowanie kontroli przestrzegania i stosowania przepisów o ochronie środowiska;
  7. sporządzanie gminnych programów ochrony środowiska uwzględniających wymagania określone w polityce ekologicznej państwa;
  8. sporządzanie raportów z wykonania programów i przedstawianie ich Radzie;
  9. gromadzenie informacji uproszczonych o rodzaju, ilości i miejscach występowania substancji stwarzających szczególne zagrożenie dla środowiska oraz okresowe przedkładanie ich Wojewodzie;
  10. przygotowanie rocznych projektów zestawienia przychodów oraz wydatków gminnego funduszu ochrony środowiska i przedstawianie go do zatwierdzenia Radzie;
  11. udostępnianie informacji o środowisku i jego ochronie;
  12. prowadzenie publicznie dostępnych wykazów danych o dokumentach zawierających informacje o środowisku i jego ochronie;
  13. udzielanie pomocy organizacjom ekologicznym w ich działalności;
  14. opiniowanie programów gospodarki odpadami opracowanych przez wytwórców odpadów niebezpiecznych;
  15. opiniowanie wniosków o zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie odzysku i unieszkodliwiania odpadów;
  16. realizacja zadań wynikających z ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach;
  17. prowadzenie całokształtu spraw związanych funkcjonowaniem systemu odbierania odpadów komunalnych na terenie Gminy;
  18. współpraca z Referatem Finansowym w zakresie egzekucji opłat;
  19. prowadzenie rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych;
  20. współudział w opracowaniu dokumentów, projektów uchwał i aktów prawa miejscowego oraz stała ich weryfikacja;
  21. sporządzanie sprawozdań, informacji i analiz dot. gospodarowania odpadami komunalnymi;
  22. współpraca z organami administracji publicznej, organami ochrony środowiska oraz innymi w zakresie gospodarowania odpadami komunalnymi;
  23. prowadzenie kampanii edukacyjno-informacyjnej wśród mieszkańców w zakresie gospodarowania odpadami i ekologii;
  24. prowadzenie postępowań administracyjnych w zakresie gospodarowania odpadami;
  25. prowadzenie ewidencji zbiorników bezodpływowych oraz przydomowych oczyszczalni ścieków;
  26. nadzorowanie utrzymania czystości i porządku na drogach publicznych należących do gminy i na innych terenach;
  27. nadzór nad prowadzeniem zadań powierzonych, dotyczących utrzymania cmentarzy komunalnych i wojennych, wysypisk komunalnych i szaletów publicznych;
  28. przygotowywanie decyzji zezwalających na usuwanie drzew i krzewów z terenów nieruchomości wraz z naliczeniem opłaty, zwolnieniem od niej, odroczeniem lub wymierzanie kar pieniężnych za samowolne ich usuwanie;
  29. tworzenie nowych oraz utrzymanie w należytym stanie istniejących gminnych terenów zieleni i zadrzewień;
  30. realizacja zadań z zakresu gospodarki leśnej na terenach leśnych należących do gminy;
  31. opiniowanie projektów prac geologicznych;
  32. wydawanie zezwoleń na utrzymanie psów rasy uznanej za agresywną;
  33. wydawanie decyzji o czasowym odebraniu zwierząt właścicielowi i przekazanie ich do schroniska;
  34. prowadzenie rejestru psów niebezpiecznych oraz psów trafiających do schroniska;
  35. wyłapywanie bezdomnych zwierząt i umieszczanie ich w schroniskach;
  36. prowadzenie spraw związanych z leśnictwem, łowiectwem;
  37. udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.

2. Przy oznakowaniu spraw Referat Ochrony Środowiska używa symbolu ROŚ.

 

§ 35. 1. Do zakresu działania Referatu Organizacyjnego należy:

  1. zaopatrywanie pracowników Urzędu w materiały biurowe i środki czystości;
  2. utrzymanie porządku i czystości w pomieszczeniach budynków Urzędu;
  3. zapewnienie obsługi kancelaryjnej urzędu;
  4. przyjmowanie, rozdział i wysyłka korespondencji;
  5. prowadzenie rejestru skarg, wniosków i petycji obywateli;
  6. udział w przygotowaniach wyborów, spisów i referendów;
  7. zlecanie wykonawstwa bieżących remontów i prowadzenie konserwacji budynku - siedziby Urzędu;
  8. wydawanie zezwoleń na przeprowadzenie imprez masowych;
  9. zarządzanie usługami telefonicznymi;
  10. prowadzenie i administrowanie BIP;
  11. prowadzenie strony internetowej Urzędu;
  12. prowadzenie spraw związanych z prenumeratą czasopism i publikacji;
  13. prowadzenie rejestru zakupionych dla Urzędu książek i wydawnictw;
  14. administrowanie i obsługa sieci komputerowej Urzędu;
  15. opiniowanie przydatności nowych rozwiązań sprzętowych i oprogramowania do wykorzystania
    w Urzędzie;
  16. prowadzenie ewidencji oraz opieka i nadzór nad stacjami roboczymi Urzędu oraz oprogramowaniami;
  17. szkolenie pracowników Urzędu w zakresie wdrażania nowych rodzajów sprzętu i oprogramowania;
  18. codzienne prowadzenie zapisu kopii zapasowych danych i informacji zapisanych na serwerach Urzędu oraz dbanie o bezpieczne ich przechowywanie;
  19. zarządzanie dokumentacją informatyczną;
  20. przygotowywanie standardów i procedur w zakresie informatyki i komunikacji;
  21. ścisła współpraca z administratorem bezpieczeństwa informatycznego;
  22. obsługa e-PUAP oraz poczty elektronicznej umig@barlinek.pl;
  23. zakup sprzętu komputerowego, tonerów i akcesoriów komputerowych na potrzeby Urzędu.

2. Przy oznakowaniu spraw Referat Organizacyjny używa symbolu RO.

 

§ 36. 1. Do zakresu działania Referatu Oświaty i Spraw Społecznych należy:

  1. przygotowywanie propozycji dotyczących sieci szkół podstawowych i przedszkoli;
  2. opiniowanie projektów arkuszy organizacyjnych przedszkoli i szkół podstawowych;
  3. organizowanie konkursów na stanowiska dyrektorów żłobka, przedszkoli i szkół podstawowych oraz przygotowywanie materiałów niezbędnych do podjęcia zarządzenia Burmistrza o powierzeniu funkcji bez konkursu;
  4. przygotowywanie propozycji oceny dyrektorów szkół podstawowych i przedszkoli;
  5. rozliczanie dojazdu, nauki i wychowania dzieci z terenu Gminy w placówkach znajdujących się poza terenem Gminy;
  6. organizacja bezpłatnego transportu oraz opieki dzieci do i ze szkoły;
  7. prowadzenie postępowania egzekucyjnego w przypadku niespełnienia obowiązku szkolnego lub obowiązku nauki;
  8. powoływanie komisji i prowadzenie spraw związanych z uzyskaniem aktu nadania stopnia nauczyciela mianowanego;
  9. przedkładanie wniosków o przyznanie odznaczeń dla dyrektorów szkół i placówek oświatowo-wychowawczych;
  10. planowanie remontów w infrastrukturze edukacyjnej;
  11. dokonywanie wpisu oraz prowadzenie ewidencji żłobków i oświatowych placówek niepublicznych funkcjonujących w Gminie;
  12. prowadzenie spraw z zakresu udzielania uczniom z terenu Gminy pomocy materialnej o charakterze motywacyjnym;
  13. prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem dofinansowania kosztów kształcenia pracowników młodocianych;
  14. współpraca z placówkami szkolnymi, organizacjami zawodowymi, stowarzyszeniami, klubami, podmiotami gospodarczymi Gminy;
  15. prowadzenie spraw związanych z kontaktami zagranicznymi;
  16. prowadzenie spraw związanych z członkostwem gminy w stowarzyszeniach, związkach
    i porozumieniach gminnych;
  17. pomoc przy organizowaniu lub współorganizowaniu imprez w Gminie;
  18. opracowywanie planów, koordynacja współpracy z jednostkami Gminy oraz wykonywanie innych zadań dotyczących strategii promocji, polityki informacyjnej i tworzenia wizerunku Gminy;
  19. opracowywanie odpowiednich materiałów reklamowych i informacyjnych o Gminie, organizacja udziału Gminy w imprezach wystawienniczych oraz innych przedsięwzięciach promujących Gminę;
  20. prowadzenie spraw związanych z promocją zdrowia i zdrowiem publicznym;
  21. prowadzenie spraw dotyczących organizacji pozarządowych;
  22. prowadzenie spraw związanych z promocją walorów gospodarczych i turystycznych Gminy;
  23. projektowanie i opracowywanie we współpracy z jednostkami organizacyjnymi Gminy i komórkami organizacyjnymi Urzędu materiałów promocyjnych;
  24. przygotowywanie propozycji dotyczących uczestnictwa Gminy w targach, wystawach i innych imprezach o charakterze promocyjnym;
  25. dystrybucja materiałów promocyjnych i ofert inwestycyjnych;
  26. obsługa medialna i fotograficzna sesji Rady oraz ważnych wydarzeń z życia kulturalnego, społecznego i gospodarczego na terenie Gminy;
  27. gromadzenie i ewidencjonowanie informacji o zjawiskach społeczno-ekonomicznych dla celów promocji;
  28. pozyskiwanie sponsorów i partnerów programów promocyjnych;
  29. Przy oznakowaniu spraw Referat Oświaty i Spraw Społecznych używa symbolu ROS.

 

§ 37. 1. Do zakresu działania Biura Pozyskiwania Funduszy Zewnętrznych należy:

  1. prowadzenie spraw związanych z planowaniem i programowaniem pozyskiwania środków zewnętrznych na dofinansowanie zadań realizowanych przez Gminę;
  2. wyszukiwanie, gromadzenie i rozpowszechnianie informacji o możliwych do pozyskania środkach finansowych z funduszy pomocowych Unii Europejskiej oraz innych programów zagranicznych i krajowych na realizację projektów dostępnych dla Gminy;
  3. pozyskiwanie, wymiana i przekazywanie informacji niezbędnych do przygotowywania wniosków o dofinansowanie projektów planowanych do realizacji na terenie gminy;
  4. przygotowywanie wniosków o pozyskanie dofinansowania ze środków zewnętrznych
    na projekty realizowane przez Gminę;
  5. nadzór oraz uczestnictwo w procesie prawidłowej realizacji projektów, które uzyskały dofinansowanie pod kątem ich zgodności z wnioskami i zawartymi w tym zakresie umowami;
  6. przygotowywanie niezbędnej dokumentacji mającej na celu rozliczenie uzyskanego dofinansowania oraz sprawozdań i informacji w czasie oraz po zakończeniu realizacji projektów;
  7. współpraca oraz doradztwo w kreowaniu projektów i przygotowywaniu wniosków o dofinansowanie projektów z funduszy zewnętrznych realizowanych przez jednostki Gminy;
  8. prowadzenie ewidencji   projektów    gminnych    współfinansowanych    ze   środków    funduszy zewnętrznych;
  1. współudział w powstawaniu projektów rocznych i wieloletnich programów inwestycyjnych Gminy w zakresie wykorzystania bezzwrotnej pomocy finansowej;
  2. udział w monitorowaniu procesu inwestycyjnego na kolejnych etapach realizacji projektów;
  3. doradztwo oraz szkolenia w sprawach pozyskiwania bezzwrotnej zagranicznej pomocy finansowej dla jednostek organizacyjnych Gminy;
  4. prowadzenie i koordynowanie działań na rzecz pozyskiwania bezzwrotnej pomocy finansowej, niezbędnej dla rozwoju Gminy.

2. Przy oznakowaniu spraw Biuro Pozyskiwania Funduszy Zewnętrznych używa symbolu FZ.

 

§ 38. 1. Do zakresu działania Biura Strategii i Planowania Przestrzennego należy:

  1. prowadzenie procedury formalno-prawnej związanej ze sporządzaniem, zmianą lub oceną aktualności aktów planowania przestrzennego gminy Barlinek;
  2. wydawanie zaświadczeń oraz wypisów i wyrysów w zakresie ustaleń oraz zasad zagospodarowania przestrzennego przyjętych w aktach planowania przestrzennego gminy Barlinek;
  3. prowadzenie spraw związanych z tworzeniem, aktualizacją i udostępnianiem zbiorów danych przestrzennych;
  4. udostępnianie informacji oraz danych i dokumentów z zakresu planowania i zagospodarowania przestrzennego gminy Barlinek w rejestrze urbanistycznym;
  5. wydawanie decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu;
  6. wydawanie decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego;
  7. opiniowanie zgodności proponowanego podziału nieruchomości z ustaleniami planu miejscowego oraz przepisami odrębnymi;
  8. prowadzenie spraw w zakresie przygotowywania, monitorowania i ewaluacji strategii rozwoju Gminy oraz programów rozwoju i gminnego programu rewitalizacji.

2. Przy oznakowaniu spraw Biuro Strategii i Planowania Przestrzennego używa symbolu BS.

 

§ 39. 1. Biuro Rady Miejskiej wykonuje zadania związane z obsługą merytoryczną, administracyjną i organizacyjną Rady, jej komisji, klubów radnych, Przewodniczącego Rady oraz udziela radnym pomocy w sprawowaniu przez nich mandatu.

2. Do zakresu działania Biura Rady Miejskiej należy w szczególności:

  1. prowadzenie rejestru i zbioru uchwał Rady;
  2. sporządzanie protokołów z sesji Rady i posiedzeń komisji;
  3. prowadzenie korespondencji wewnętrznej i zewnętrznej Rady;
  4. uaktualnianie danych w Biuletynie Informacji Publicznej;
  5. opracowywanie projektów uchwał;
  6. obsługa administracyjno-organizacyjna sesji Rady, posiedzeń komisji i innych spotkań w ramach pracy Rady;
  7. przekazywanie uchwał Burmistrzowi, Wojewodzie Zachodniopomorskiemu, Regionalnej Izbie Obrachunkowej oraz do publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Zachodniopomorskiego;
  8. przygotowanie do publikacji podjętych uchwał Rady i protokołów obrad Rady w Biuletynie Informacji Publicznej;
  9. przyjmowanie oświadczeń majątkowych radnych;
  10. prowadzenie spraw związanych z udziałem radnych w kursach, konferencjach i szkoleniach;
  11. obsługa dyżurów Przewodniczącego i Wiceprzewodniczących Rady oraz radnych;
  12. prowadzenie spraw związanych z przeprowadzaniem wyborów ławników sądowych;
  13. prowadzenie spraw w zakresie funkcjonowania Młodzieżowej Rady Miasta;
  14. obsługa udziału radnych w uroczystościach obchodów świąt państwowych i lokalnych.
  15. Merytoryczny nadzór nad pracą Biura Rady sprawuje Przewodniczący Rady.

3. Przy oznakowaniu spraw Biuro Rady Miejskiej używa symbolu RM.

 

§ 40. 1. Do zakresu działania samodzielnego stanowiska ds. obsługi sekretariatu należy:

  1. obsługa kancelaryjno - biurowa sekretariatu Burmistrza;
  2. prowadzenie bieżącej korespondencji Burmistrza;
  3. organizacja spotkań Burmistrza, Zastępcy Burmistrza oraz Sekretarza;
  4. przyjmowanie i wysyłanie poczty e-mail Burmistrza i Zastępcy Burmistrza;
  5. prowadzenie rejestru zarządzeń Burmistrza;
  6. prowadzenie rejestru kontroli zewnętrznych;
  7. prowadzenie rejestru wydanych delegacji służbowych;
  8. prowadzenie rejestru umów dotyczących korzystania z samochodu prywatnego do celów służbowych;
  9. prowadzenie rejestru i spraw z zakresu udzielania informacji publicznej;
  10. opracowywanie projektu budżetu oraz sprawozdań z wykonania budżetu w zakresie prowadzonych spraw.

2. Przy oznakowaniu spraw samodzielne stanowisko ds. obsługi sekretariatu używa symbolu OS.

 

§ 41. 1. Do zakresu działania samodzielnego stanowiska ds. sołeckich należy:

  1. nadzór merytoryczny i kontrola nad wykonywanymi zadaniami w zakresie funduszu sołeckiego;
  2. przyjmowanie wniosków od sołectw;
  3. prowadzenie sprawozdawczości z realizacji funduszu sołeckiego;
  4. realizacja zaplanowanych wydatków;
  5. kontrolowanie ponoszonych przez sołectwa wydatków;
  6. prowadzenie ewidencji ilościowej i wartościowej oraz książek środków trwałych (wyposażenia) realizowanych w ramach funduszu sołeckiego;
  7. przekazywanie zadań inwestycyjnych protokołem „Odbioru Technicznego“ do Referatu Finansowego;
  8. udział w procedurach odbiorowych zleconych zadań z funduszu sołeckiego;
  9. współpraca z referatami Urzędu w zakresie przygotowania planów finansowych i rozliczeń funduszu sołeckiego;
  10. inicjowanie szkoleń dla sołtysów z zakresu gospodarowania funduszem sołeckim;
  11. organizacja i udział w zebraniach sołeckich;
  12. nadzór nad realizacją przeglądów gwarancyjnych dotyczących działań wynikających z zakresu obowiązków;
  13. informowanie sołtysów o planowanych terminach realizacji zadań w poszczególnych sołectwach;
  14. sporządzanie planów zadań realizowanych w trybie zamówień publicznych,
  15. przygotowanie projektów umów zgodnie z regulaminem udzielania zamówień publicznych;
  16. przygotowywanie materiałów merytorycznych do przygotowania dokumentacji przetargowej i udział w pracach komisji przetargowej;
  17. prowadzenie rejestru zamówień publicznych realizowanych w ramach funduszu sołeckiego;
  18. przygotowywanie projektów uchwał i ich realizacja;
  19. sporządzanie wniosku o zwrot z budżetu państwa części wydatków Gminy wykonanych w ramach funduszu sołeckiego;
  20. współpraca z jednostkami pomocniczymi Gminy;
  21. przekazywanie we władanie jednostkom organizacyjnym Gminy nieruchomości zabudowanych na cele statutowe;
  22. przekazywanie do Referatu Inwestycji i Dróg bieżących informacji dotyczących
  23. stanu środków finansowych poszczególnych funduszy sołeckich w zakresie prac remontowo-konserwacyjnych;
  24. nadzór nad świetlicami wiejskimi i ich wynajmem.

2. Przy oznakowaniu spraw samodzielne stanowisko ds. sołeckich używa symbolu SW.

 

 

§ 42. 1. Do zakresu działania samodzielnego stanowiska ds. zamówień publicznych należy:

  1. prowadzenie postępowań w sprawie udzielania zamówień publicznych;
  2. uzgadnianie wyboru trybu postępowania oraz właściwej procedury dla zamówień publicznych realizowanych przez poszczególne komórki organizacyjne Urzędu i jednostki organizacyjne gminy;
  3. przygotowywanie dokumentacji przetargowej;
  4. monitorowanie przebiegu zamówień publicznych;
  5. udział w pracach komisji przetargowych;
  6. nadzór nad postępowaniem wyjaśniającym prowadzonym w wyniku złożonego odwołania
    oraz przygotowaniem dokumentów związanych z wniesionym odwołaniem do Urzędu Zamówień Publicznych;
  7. przygotowywanie umów;
  8. prowadzenie konsultacji w zakresie zamówień publicznych;
  9. prowadzenie systematycznej współpracy z osobami uczestniczącymi w postępowaniu zamówienia publiczne w zakresie sporządzania dokumentacji oraz planowania i przygotowania postępowań;
  10. prowadzenie ewidencji przeprowadzonych postępowań o zamówienie publiczne.

2. Przy oznakowaniu spraw samodzielne stanowisko ds. zamówień publicznych używa symbolu ZP.

 

§ 43. 1. Do zakresu działania samodzielnego stanowiska ds. kadrowych należy:

  1. prowadzenie spraw osobowych pracowników;
  2. prowadzenie spraw związanych z planowaniem, ustaleniem prawa i naliczaniem wymiaru urlopów wypoczynkowych, macierzyńskich, dodatkowych macierzyńskich, ojcowskich, wychowawczych, szkoleniowych i bezpłatnych dla pracowników Urzędu;
  3. prowadzenie ewidencji czasu pracy pracowników Urzędu;
  4. prowadzenie spraw w zakresie szkoleń pracowników urzędu;
  5. prowadzenie spraw związanych z organizowaniem staży dla absolwentów, praktyk zawodowych uczniów;
  6. sprawowanie nadzoru nad terminowością wykonywania badań z zakresu medycyny pracy;
  7. sprawowanie nadzoru nad terminowością odbywania obowiązkowych szkoleń z zakresu bhp przez pracowników i kierowników komórek organizacyjnych;
  8. składanie deklaracji do PFRON;
  9. przygotowywanie analiz dotyczących sytuacji kadrowej;
  10. prowadzenie spraw związanych ze składaniem oświadczeń majątkowych;
  11. kierowanie pracowników na służbę przygotowawczą oraz organizowanie egzaminu kończącego tę służbę oraz ślubowania;
  12. współpraca z Powiatowym Urzędem Pracy w zakresie organizowanie robót publicznych oraz staży;
  13. przygotowywanie dokumentów wymaganych przepisami prawa przy nawiązywaniu i rozwiązywaniu stosunku pracy z pracownikami Urzędu;
  14. przygotowywanie innych dokumentów kadrowych związanych ze stosunkiem pracy (przeszeregowanie, awansowanie, nagradzanie, nakładanie kar);
  15. prowadzenie akt osobowych pracowników Urzędu;
  16. ustalanie uprawnień pracowniczych dotyczących: dodatku za wysługę lat, nagród jubileuszowych, odpraw emerytalnych i rentowych oraz przygotowywanie w tym zakresie stosownych dokumentów;
  17. prowadzenie spraw w zakresie szkoleń pracowników Urzędu;
  18. podawanie do publicznej wiadomości informacji z sądów i od komorników;
  19. prowadzenie rejestru pełnomocnictw i upoważnień burmistrza.

2. Przy oznakowaniu spraw samodzielne stanowisko ds. kadrowych używa symbolu SK.

 

§ 44. 1. Do zakresu działania samodzielnego stanowiska ds. działalności gospodarczej należy:

  1. wykonywanie zadań dotyczących ewidencji działalności gospodarczej osób fizycznych oraz innych spraw z zakresu ustaw: prawo przedsiębiorców, o CEIDG i punkcie informacji dla przedsiębiorców,
    o cudzoziemcach, o zarządzie sukcesyjnym, o zasadach uczestnictwa przedsiębiorców zagranicznych i innych osób zagranicznych w obrocie gospodarczym;
  2. prowadzenie rejestru wniosków dot. CEIDG;
  3. udzielanie odpowiednich informacji o przedsiębiorcach zarejestrowanych w CEIDG oraz poświadczanie danych o przedsiębiorcach zarejestrowanych w ewidencji działalności gospodarczej prowadzonej przez Burmistrza Barlinka do 18 listopada 2011 r.;
  4. informowanie przedsiębiorców o obowiązkach związanych z podjęciem działalności gospodarczej;
  5. prowadzenie spraw dotyczących licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówką;
  6. prowadzenie spraw wynikających z ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi;
  7. prowadzenie ewidencji miejsc noclegowych na terenie gminy.

2. Przy oznakowaniu spraw samodzielne stanowisko ds. działalności gospodarczej używa symbolu DG.

 

45. 1. Do zakresu działania samodzielnego stanowiska ds. obronnych, obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego oraz informacji niejawnych należy:

  1. realizacja zadań związanych z potrzebą natychmiastowego uzupełnienia sił zbrojnych;
  2. realizacja zadań związanych z planowaniem specjalnym;
  3. prowadzenie reklamacji od służby wojskowej pracowników Urzędu i radnych;
  4. nadzór nad organizacją i funkcjonowaniem Stanowiska Kierowania burmistrza;
  5. organizacja oraz prowadzenie dokumentacji stałego dyżuru burmistrza;
  6. prowadzenie ewidencji infrastruktury cywilnej Gminy dla potrzeb obronnych oraz realizacji zadań państwa - gospodarza (HNS-u) w stosunku do wojsk sojuszniczych;
  7. współdziałanie z WCR w zakresie wspólnych okresowych kontroli (lustracji) nieruchomości, sprzętu i rzeczy ruchomych przeznaczonych na świadczenia rzeczowe na rzecz obrony oraz w zakresie przeznaczenia do służby w formacjach OC pracowników Urzędu i jednostek organizacyjnych gminy;
  8. współdziałanie z przedstawicielami Sił Zbrojnych RP w zakresie wspólnych szkoleń obronnych;
  9. organizacja i prowadzenie szkoleń z zakresu spraw obronnych, obrony cywilnej i ochrony ludności;
  10. zapewnienie skutecznego działania terenowego systemu ostrzegania i alarmowania oraz informowania ludności, a także w zakresie łączności;
  11. realizacja przedsięwzięć związanych z funkcjonowaniem urządzeń specjalnych i zaopatrzenia w wodę;
  12. zaopatrywanie formacji OC w sprzęt, umundurowanie i materiały oraz prowadzenie nadzoru i ewidencji w tym zakresie;
  13. sprawowanie nadzoru nad prowadzeniem gospodarki magazynowej środków materiałowych i sprzętu obrony cywilnej;
  14. dokonywanie oceny przygotowania OC;
  15. monitorowanie, analiza i opracowywanie prognoz dotyczących występowania zagrożeń nadzwyczajnych na terenie Gminy;
  16. prowadzenie i aktualizowanie bazy danych o siłach i środkach ratowniczych;
  17. opracowanie planu zarządzania kryzysowego Gminy i jego bieżąca aktualizacja;
  18. organizowanie szkoleń i ćwiczeń Gminnego Zespołu Zarządzania Kryzysowego;
  19. planowanie cywilne zarządzania kryzysowego;
  20. współpraca z Państwową Strażą Pożarną, Policją, Siłami Zbrojnymi RP i innymi podmiotami zarządzania i reagowania kryzysowego;
  21. udział w akcjach ratowniczych;
  22. organizowanie ochrony informacji niejawnych, w tym ich ochrony fizycznej;
  23. organizowanie ochrony informacji niejawnych podczas ich elektronicznego przetwarzania w systemie teleinformatycznym;
  24. kontrola ochrony informacji niejawnych;
  25. okresowe kontrole ewidencji, materiałów i obiegu dokumentów niejawnych;
  26. opracowanie planu ochrony informacji niejawnych i jego aktualizacja;
  27. organizowanie i prowadzenie szkolenia dla pracowników w zakresie ochrony informacji niejawnych;
  28. sprawowanie nadzoru nad ewidencjonowaniem, przechowywaniem i przetwarzaniem informacji niejawnych;
  29. opracowywanie instrukcji dotyczących sposobu i trybu przetwarzania informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „zastrzeżone" i „poufne" i ich bieżąca aktualizacja;
  30. przeprowadzenie zwykłych i kolejnych postępowań sprawdzających na pisemne polecenie Burmistrza wobec kandydatów na stanowiska związane z dostępem do informacji niejawnych o klauzuli „poufne";
  31. prowadzenie aktualnego wykazu osób zatrudnionych lub wykonujących czynności zlecone, które posiadają uprawnienia do dostępu do informacji niejawnych, oraz osób, którym odmówiono wydania lub cofnięto poświadczenie bezpieczeństwa;
  32. współdziałanie w trakcie postępowania sprawdzającego oraz w trakcie kontroli ze służbami Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego;
  33. prowadzenie spraw dotyczących zgromadzeń.

2. Przy oznakowaniu spraw samodzielne stanowisko ds. obronnych, obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego oraz informacji niejawnych używa symbolu OC.

 

§ 46. 1. Do zakresu działania samodzielnego stanowiska ds. kontroli wewnętrznej należy:

  1. opracowywanie planów kontroli na dany rok budżetowy;
  2. przeprowadzanie kontroli:
  3. wewnętrznych w Urzędzie,
  4. jednostek organizacyjnych Gminy, spółek prawa handlowego, w których Gmina ma więcej niż 50% udziałów,
  5. innych podmiotów otrzymujących dotacje na cele publiczne związane z realizacją zadań Gminy;
  6. sporządzanie protokołów z przeprowadzanych kontroli oraz wystąpień pokontrolnych;
  7. sporządzanie rocznej informacji z przeprowadzonych kontroli;
  8. współdziałanie z organami kontroli zewnętrznych i audytorem wewnętrznym.

2. Przy oznakowaniu spraw samodzielne stanowisko ds. kontroli wewnętrznej używa symbolu KW.

 

§ 47. 1. Do zakresu działania audytora wewnętrznego należy:

  1. wykonuje zadania w Urzędzie oraz jednostkach organizacyjnych Gminy, które nie są zobowiązane do samodzielnego prowadzenia audytu wewnętrznego na podstawie obowiązujących, w tym zakresie przepisów prawa oraz procedur wewnętrznych;
  2. opracowanie rocznego planu audytu wewnętrznego oraz rocznego sprawozdania z jego realizacji;
  3. realizacja zadań audytowych, zapewniających, doradczych oraz sprawdzających w Urzędzie i jednostkach organizacyjnych, na podstawie rocznego planu audytu wewnętrznego;
  4. przeprowadzanie w szczególnie uzasadnionych przypadkach zadań audytowych poza rocznym planem audytu wewnętrznego, na podstawie pisemnej decyzji Burmistrza;
  5. wspieranie Burmistrza w realizacji celów i zadań poprzez systematyczną ocenę funkcjonującego systemu kontroli zarządczej;
  6. ocena adekwatności, efektywności i skuteczności kontroli zarządczej w Urzędzie oraz jednostkach organizacyjnych na podstawie przeprowadzonych zadań audytowych;
  7. prowadzenie dokumentów audytu zgodnie z odrębnymi przepisami prawa.

2. Przy oznakowaniu spraw samodzielne stanowisko ds. audytu wewnętrznego używa symbolu AW.

 

Rozdział 4.

Obieg dokumentów

§ 48. 1. Postępowanie kancelaryjne w Urzędzie określa instrukcja kancelaryjna ustalona przez Prezesa Rady Ministrów dla organów gmin i związków międzygminnych oraz odrębne zarządzenie Burmistrza.

2. Ustala się poniższy tryb obiegu dokumentów w Urzędzie:

  1. przesyłki wpływające przyjmowane są i rejestrowane w Biurze Obsługi Interesantów, które przekazuje całość korespondencji do dekretacji Sekretarzowi;
  2. Biuro Obsługi Interesantów przekazuje pisma zgodnie z dekretacją do komórek organizacyjnych Urzędu;
  3. w przypadku błędnej dekretacji jej zmiany dokonuje wyłącznie dekretujący;
  4. zabrania się przyjmowania korespondencji z pominięciem Biura Obsługi Interesantów, za wyjątkiem wniosków dotyczących ewidencji działalności gospodarczej, które przyjmowane są i rejestrowane bezpośrednio przez pracownika prowadzącego sprawy z zakresu tej ewidencji;
  5. na każdym wpływającym piśmie zamieszcza się w górnym rogu pierwszej strony (na korespondencji przekazywanej bez otwierania - na przedniej stronie koperty) pieczęć wpływu;
  6. kierownicy i koordynatorzy zgłaszają do Biura Obsługi Interesantów osoby upoważnione do odbierania korespondencji podczas ich nieobecności;
  7. osoba odbierająca korespondencję potwierdza swoim podpisem jej odbiór w dzienniku korespondencji przychodzącej;
  8. pracownik Biura Obsługi Interesantów, na żądanie interesanta składającego pismo, potwierdza jego odbiór na kopii dokumentu;
  9. pracownik prowadzący sprawy z zakresu ewidencji działalności gospodarczej, na żądanie interesanta składającego wniosek dotyczący Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG), potwierdza jego odbiór na kopii dokumentu.
  10. Zasady postępowania z dokumentami niejawnymi określają przepisy szczegółowe.

 

 

 

Rozdział 5.

Zasady udzielania upoważnień i pełnomocnictw

§ 49. 1. Burmistrz może upoważnić Zastępcę Burmistrza, Sekretarza, Skarbnika, kierowników referatów i jednostek organizacyjnych Gminy oraz innych pracowników Urzędu i tych jednostek do wydawania decyzji w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej, wydawania zaświadczeń, podpisywania pism i innych dokumentów wychodzących z Urzędu oraz do jednorazowych czynności w swoim imieniu.

2. O udzielenie upoważnień lub pełnomocnictw do załatwiania w imieniu Burmistrza spraw z zakresu administracji publicznej, w tym do wydawania decyzji administracyjnych, postanowień, zaświadczeń
oraz innych czynności, a także pełnomocnictw do składania oświadczeń woli w imieniu Gminy mogą występować:

  1. Zastępca Burmistrza, Sekretarz, Skarbnik;
  2. kierownicy referatów;
  3. koordynatorzy biur;
  4. pracownicy na samodzielnych stanowiskach pracy;
  5. kierownicy jednostek organizacyjnych Gminy.
  6. Burmistrz może upoważnić osoby trzecie do jednorazowych czynności w swoim imieniu.
  7. Upoważnienie i pełnomocnictwo winno być udzielone na piśmie.
  8. Rejestr wydanych upoważnień i pełnomocnictw prowadzi samodzielne stanowisko ds. kadrowych.

 

Rozdział 6

Działalność kontrolna w urzędzie

§ 50. Organizację, zasady oraz tryb przeprowadzania kontroli wewnętrznej w Urzędzie stanowi odrębne zarządzenie Burmistrza.

 

Rozdział 7

Zasady i tryb postępowania przy opracowywaniu i wydawaniu aktów prawnych

§ 51. Akty prawne powszechnie obowiązujące na obszarze Gminy wydają:

  1. Rada – w formie uchwał, w sprawach określonych przepisami prawa;
  2. Burmistrz – w formie zarządzeń porządkowych w przypadkach niecierpiących zwłoki, które podlegają zatwierdzeniu na najbliższej sesji Rady.

 

§ 52. Burmistrz wydaje akty prawne w formie zarządzeń. Zarządzenia te nie posiadają mocy aktów prawa miejscowego.

 

§ 53. 1. Projekty aktów prawnych opracowuje merytoryczny pracownik zgodnie ze swoim zakresem działania i przedkłada do akceptacji bezpośredniemu przełożonemu.

  1. Przed przedłożeniem projektu aktu prawnego organom Gminy pracownicy, o których mowa w ust.1 uzgadniają go:
  2. z Sekretarzem, jeżeli treść aktu prawnego ma wpływ na funkcjonowanie Urzędu;
  3. ze Skarbnikiem, jeżeli projekt aktu prawnego dotyczy zagadnień finansowych bądź wywołuje skutki finansowe;
  4. z kierownikami referatów, których zadań dotyczy treść danego aktu prawnego;
  5. z koordynatorami biur, których zadań dotyczy treść danego aktu prawnego;
  6. z samodzielnymi stanowiskami pracy, których zadań dotyczy treść danego aktu prawnego.
  7. Projekt aktu prawnego konsultowany jest z innymi podmiotami, jeżeli zasady współdziałania tego wymagają lub obowiązek ten wynika z przepisu szczególnego.
  8. Po dokonaniu uzgodnień, projekt aktu prawnego przedkładany jest radcy prawnemu celem zaopiniowania pod względem zgodności z obowiązującymi przepisami prawa oraz zasadami techniki legislacyjnej.
  9. Uzgodnione projekty aktów prawnych przedkładane są właściwemu organowi Gminy celem ich podjęcia.
  10. Podpisane zarządzenia ewidencjonuje się w rejestrze, nadając im numer i opatrując datą. Jeden egzemplarz zarządzenia przechowywany jest w sekretariacie Burmistrza, a pozostałe egzemplarze przekazuje się właściwym komórkom organizacyjnym oraz gminnym jednostkom organizacyjnym do realizacji.
  11. Podpisane uchwały ewidencjonuje się w rejestrze i przechowuje w Biurze Rady Miejskiej
    oraz przekazuje się je właściwym komórkom organizacyjnym oraz gminnym jednostkom organizacyjnym do realizacji.

 

§ 54. Zasady i tryb ogłaszania aktów prawnych określają aktualnie obowiązujące przepisy prawne.

 

§ 55. Opracowując projekty aktów normatywnych należy stosować zasady techniki prawodawczej:

  1. projekty aktów nie mogą być sprzeczne z prawem,
  2. projekty nie mogą zawierać postanowień wykraczających poza granice, upoważnienia ustawowego (delegacji prawnej), a także wkraczać w sferę spraw zastrzeżonych do kompetencji innych organów,
  3. należy unikać zamieszczenia w projekcie postanowień stanowiących powtórzenie przepisów zawartych w innych aktach prawnych wydawanych przez uprawnione organy,
  4. układ projektów powinien być przejrzysty, a redakcja jasna, ścisła i zwięzła bez zbytecznych zdań pobocznych oraz zgodna z zasadami pisowni polskiej,
  5. w projektach należy unikać używania obcych wyrazów oraz określeń językowych i zwrotów technicznych niebędących w powszechnym użyciu, jeżeli można posłużyć się określeniem i zwrotem powszechnie stosowanym,
  6. zawarte w projektach określenia powinny być redagowane w formie bezosobowej (np. zarządza się, ustala się, zatwierdza się, orzeka się itp.),
  7. dla oznaczenia jednakowych pojęć należy w projektach używać takich samych wyrazów i określeń prawnych, jakie są przyjęte w ustawodawstwie.

 

§ 56. Akty własne wydawane przez Burmistrza powinny zawierać:

  1. oznaczenie (np. zarządzenie - numer kolejny w danym roku kalendarzowym łamane na rok);
  2. datę podjęcia: dzień, miesiąc (słownie), rok;
  3. określenie zakresu przedmiotowego podlegającego regulacji;
  4. wskazanie podstawy prawnej;
  5. treść regulowanych zagadnień;
  6. ewentualne wskazanie podmiotów odpowiedzialnych za wykonanie;
  7. wskazanie aktów ulegających uchyleniu;
  8. datę wejścia w życie.

 

Rozdział 8

Organizacja przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków

§ 57. Przyjmowanie oraz rozpatrywanie skarg i wniosków w Urzędzie odbywa się zgodnie
z postanowieniami Kodeksu postępowania administracyjnego oraz przepisami szczególnymi.

 

§ 58. 1. Burmistrz i jego Zastępca przyjmują interesantów w sprawach skarg i wniosków w każdy poniedziałek:

1) Burmistrz w godzinach 800 – 1000 i 1500 – 1630;

2) Zastępca Burmistrza w godzinach 1000 - 1500.

3) Po uprzednim umówieniu Burmistrz przyjmuje interesantów: wtorek w godz. 900-1000, środa w godz. 1400-1500, piątek w godz. 900-1000.

  1. Sekretarz, Skarbnik oraz kierownicy referatów przyjmują interesantów w sprawach skarg i wniosków codziennie w godzinach pracy Urzędu.
  2. Czas pracy w Urzędzie określa Regulamin Pracy Urzędu Miejskiego w Barlinku.
  3. Skargi i wnioski powinny być załatwiane bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca. O każdym przypadku niezałatwienia sprawy w terminie należy zawiadomić strony, podając przyczyny zwłoki, wskazując nowy termin załatwienia sprawy oraz pouczając o prawie do wniesienia ponaglenia.
  4. Posłowie na Sejm, senatorowie i radni, którzy wnieśli skargę we własnym imieniu albo przekazali do załatwienia skargę lub wniosek innej osoby, powinni być zawiadomieni o sposobie załatwienia skargi lub wniosku, a gdy jej załatwienie wymaga zebrania dowodów, informacji lub wyjaśnień - także o stanie ich rozpatrzenia, najpóźniej w terminie czternastu dni od dnia ich wniesienia albo przekazania.
  5. O sposobie załatwienia skargi zawiadamia się skarżącego lub wnoszącego wniosek.
  6. W razie niezałatwienia skargi lub wniosku w terminie określonym w ust. 4 stosuje się odpowiednio przepisy Kodeksu postępowania administracyjnego.
  7. Zgłoszone skargi i wnioski należy załatwiać z należytą starannością, wnikliwie, rzetelnie i terminowo, zgodnie z zasadami określonymi w kpa oraz przepisami szczególnymi.
  8. Rejestr skarg i wniosków prowadzi się na stanowisku ds. obsługi interesantów.
  9. Obowiązek zgłoszenia skargi lub wniosku celem jej zarejestrowania spoczywa na pracownikach, do których skarga lub wniosek wpłynęły.
  10. Rozpatrywanie skarg i wniosków koordynuje i nadzoruje Sekretarz.

 

Rozdział 9

Zasady rozpatrywania  petycji

§ 59. 1. Zasady rozpatrywania oraz sposób postępowania z petycjami w Urzędzie odbywa się zgodnie z postanowieniami ustawy o petycjach, a w zakresie nieuregulowanym, zgodnie z przepisami Kodeksu postępowania administracyjnego.

  1. Petycje powinny być rozpatrzone bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie trzech miesięcy od dnia ich złożenia.
  2. W przypadku wystąpienia okoliczności niezależnych od podmiotu rozpatrującego petycję uniemożliwiających rozpatrzenie petycji w terminie, o którym mowa w ust.2, termin ten ulega przedłużeniu, nie dłużej jednak niż do 3 miesięcy, licząc od upływu terminu, o którym mowa w ust.2.
  3. Rozpatrujący petycję zawiadamia podmiot wnoszący petycję o sposobie jej załatwienia
    wraz z uzasadnieniem w formie pisemnej albo za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
  4. Pracownicy Urzędu są zobowiązani do rzetelnego i terminowego rozpatrywania zgłoszonych petycji, zgodnie z obowiązującymi przepisach prawa.
  5. Rejestr petycji prowadzi się na stanowisku ds. obsługi interesantów.
  6. Obowiązek zgłoszenia petycji celem jej zarejestrowania spoczywa na pracownikach,
    do których petycja wpłynęła.
  7. Rozpatrywanie petycji koordynuje i nadzoruje Sekretarz.

 

Rozdział 10

Postanowienia końcowe

§ 60. 1. Burmistrz może wydać szczegółowe zalecenia wewnętrzne dotyczące sposobu realizowania postanowień niniejszego Regulaminu.

  1. Zmiany w Regulaminie mogą być dokonywane w trybie przewidzianym do jego nadania.

 

§ 61. Wykaz komórek organizacyjnych Urzędu i etatów stanowi załącznik nr 1 do Regulaminu.

 

§ 62. Schemat organizacyjny Urzędu stanowi załącznik nr 2 do Regulaminu.

LpNazwaOpisTypRozmiarData
LpNazwaOpisTypRozmiarData