Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Są one wykorzystywane w celu zapewnienia poprawnego działania serwisu. W każdej chwili możesz dokonać zmiany ustawień dot. przechowywania plików cookies w Twojej przeglądarce. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na przechowywanie plików cookies na Twoim komputerze.
Zarządzenie Nr 149/2024
Burmistrza Barlinka
z dnia 16 lipca 2024 r.
w sprawie wprowadzenia Regulaminu przyznawania Honorowego Patronatu Burmistrza Barlinka
Na podstawie art. 30 ust. 1 i art.31 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2024 r. poz. 609 z późn. zm.) zarządza się, co następuje:
Rozdział 1.
Przepisy ogólne
§ 1. 1. Wprowadza się „Regulamin przyznawania Honorowego Patronatu Burmistrza Barlinka”.
1) Patronat – Honorowy Patronat Burmistrza Barlinka;
2) Burmistrz – Burmistrz Barlinka;
3) Gmina – Gmina Barlinek;
4) Urząd – Urząd Miejski w Barlinku;
5) Regulamin – Regulamin przyznawania Honorowego Patronatu Burmistrza Barlinka;
6) przedsięwzięcie – wydarzenie lub działanie (np. uroczystość, koncert, zawody sportowe, publikacja, itp.), którego dotyczy wniosek;
7) organizator – instytucja publiczna, organizacja pozarządowa, osoba prawna lub fizyczna, która odpowiada za organizację przedsięwzięcia, którego dotyczy wniosek;
8) wniosek – wniosek o przyznanie Honorowego Patronatu Burmistrza Barlinka, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do Regulaminu;
9) sprawozdanie – sprawozdanie z realizacji przedsięwzięcia objętego Honorowym Patronatem Burmistrza Barlinka, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do Regulaminu.
Rozdział 2.
Zasady i procedura przyznawania Patronatu
§ 2. 1. Patronat jest honorowym wyróżnieniem, podkreślającym szczególne znaczenie przedsięwzięcia dla dobra wspólnoty samorządowej, promocji i kształtowania pozytywnego wizerunku Gminy oraz budowania tożsamości lokalnej.
1) obywatelskim (np. aktywność i edukacja obywatelska, aktywizacja społeczności lokalnej);
2) kulturalnym (np. wystawy, koncerty, przedstawienia, konkursy, publikacje);
3) edukacyjnym (innowacyjne programy, wykorzystanie nowoczesnych technologii);
4) promocji zdrowego stylu życia (np. wydarzenia sportowe, profilaktyka, projekty integracyjne);
5) społecznym (wnoszą znaczący wkład w rozwiązywanie problemów społecznych);
6) gospodarczym (pobudzają aktywność gospodarczą);
7) patriotycznym;
8) turystycznym.
§ 3. 1. Chcąc ubiegać się o uzyskanie Patronatu, organizator musi wystąpić do Burmistrza z wnioskiem o przyznanie Honorowego Patronatu Burmistrza Barlinka. Wzór wniosku stanowi załącznik nr 1 do Regulaminu.
Rozdział 3.
Zasady udzielania wsparcia finansowego i niefinansowego dla przedsięwzięć objętych Patronatem
§ 4. 1. W ramach Patronatu możliwe jest uzyskanie wsparcia w formie finansowej lub niefinansowej.
1) udostępnienie nieruchomości lub urządzeń, będących własnością lub administrowanych przez Gminę lub jej jednostki organizacyjne, po uprzednim uzgodnieniu z kierownikiem danej jednostki;
2) promocję wydarzenia na stronach internetowych i aplikacjach mobilnych administrowanych przez Urząd;
3) materiały i gadżety promocyjne Gminy;
4) inną współpracę w zależności od potrzeb organizatora.
Rozdział 4.
Korzystanie z Patronatu i zobowiązania organizatora
§ 5. 1. Organizator przedsięwzięcia, któremu został przyznany Patronat powinien poinformować odbiorców o przyznanym Patronacie poprzez:
1) umieszczenie informacji o przyznanym Patronacie wraz ze znakami promocyjnymi Gminy we wszystkich materiałach promocyjnych i informacyjnych dotyczących przedsięwzięcia. Znaki promocyjne organizator otrzyma za pośrednictwem poczty elektronicznej na podany adres e-mail, niezwłocznie po przyznaniu Patronatu;
2) informację ustną - jeżeli przedsięwzięcie jest imprezą lub wydarzeniem dla publiczności;
3) zaznaczenie faktu otrzymania przyznanego Patronatu w przekazach medialnych dotyczących przedsięwzięcia;
4) umieszczenie aktywnego linku do strony www.barlinek.pl na stronie internetowej lub profilach w mediach społecznościowych, na których organizator promuje przedsięwzięcie, o ile takie strony lub profile prowadzi;
5) ekspozycji znaków promocyjnych Gminy w widocznym miejscu podczas trwania przedsięwzięcia.
§ 6. 1. Organizator przedsięwzięcia objętego Patronatem składa pisemne sprawozdanie z realizacji przedsięwzięcia wraz załącznikami w terminie 30 dni od dnia zakończenia przedsięwzięcia. Wzór sprawozdania określa załącznik nr 2 do Regulaminu.
Rozdział 5.
Odebranie Patronatu
§ 7. 1. W przypadku naruszenia warunków niniejszego Regulaminu, Burmistrz może odebrać przyznane uprzednio wyróżnienie. O odebraniu Patronatu organizator przedsięwzięcia jest informowany niezwłocznie w formie pisemnej.
Rozdział 6.
Postanowienia końcowe
§ 8. 1. Decyzje o przyznaniu Patronatu wydane przed wejściem w życie niniejszego Regulaminu są obowiązujące i nie wymagają ponownego ubiegania się o Patronat.
§ 9. Wykonanie zarządzenia powierza się kierownikowi Referatu Oświaty, Sportu, Kultury i Spraw Społecznych.
§ 10. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Lp | Nazwa | Opis | Typ | Rozmiar | Data | dataUdost | dataMod | creating | modifier | Opcje |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Lp | Nazwa | Opis | Typ | Rozmiar | Data | dataUdost | dataMod | creating | modifier | Opcje |
Informacje | |
---|---|
Ilość odwiedzin: | 42 |
Podmiot udostępniający: | BIP - Urząd Miejski w Barlinku |
Nazwa: | w sprawie wprowadzenia Regulaminu przyznawania Honorowego Patronatu Burmistrza Barlinka |
Numer: | 149 |
Typ: | Brak |
Osoba, która wytworzyła informację: | Szymon Grygorcewicz |
Osoba, która udostępnia informację: | Szymon Grygorcewicz |
Data wytworzenia informacji: | 23.07.2024 |
Data udostępnienia informacji: | 23.07.2024 08:21:28 |
Data ostatniej aktualizacji: | 23.07.2024 08:14:12 |
Rejestr zmian |