Proszę czekać
Proszę czekać

Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Są one wykorzystywane w celu zapewnienia poprawnego działania serwisu. W każdej chwili możesz dokonać zmiany ustawień dot. przechowywania plików cookies w Twojej przeglądarce. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na przechowywanie plików cookies na Twoim komputerze.

Zarządzenie Nr 149/2024
Burmistrza Barlinka

z dnia 16 lipca 2024 r.

w sprawie wprowadzenia Regulaminu przyznawania Honorowego Patronatu Burmistrza Barlinka

Na podstawie art. 30 ust. 1 i art.31 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2024 r. poz. 609 z późn. zm.) zarządza się, co następuje:

Rozdział 1.
Przepisy ogólne

§ 1. 1. Wprowadza się „Regulamin przyznawania Honorowego Patronatu Burmistrza Barlinka”.

  1. Regulamin określa zasady obejmowania i sprawowania Honorowego Patronatu Burmistrza Barlinka dla przedsięwzięć organizowanych przez instytucje publiczne, organizacje pozarządowe, osoby prawne i fizyczne.
  2. Ilekroć w regulaminie są używane poniższe określenia, to należy przez nie rozumieć:

1) Patronat – Honorowy Patronat Burmistrza Barlinka;

2) Burmistrz – Burmistrz Barlinka;

3) Gmina – Gmina Barlinek;

4) Urząd – Urząd Miejski w Barlinku;

5) Regulamin – Regulamin przyznawania Honorowego Patronatu Burmistrza Barlinka;

6) przedsięwzięcie – wydarzenie lub działanie (np. uroczystość, koncert, zawody sportowe, publikacja, itp.), którego dotyczy wniosek;

7) organizator – instytucja publiczna, organizacja pozarządowa, osoba prawna lub fizyczna, która odpowiada za organizację przedsięwzięcia, którego dotyczy wniosek;

8) wniosek – wniosek o przyznanie Honorowego Patronatu Burmistrza Barlinka, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do Regulaminu;

9) sprawozdanie – sprawozdanie z realizacji przedsięwzięcia objętego Honorowym Patronatem Burmistrza Barlinka, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do Regulaminu.

Rozdział 2.
Zasady i procedura przyznawania Patronatu

§ 2. 1. Patronat jest honorowym wyróżnieniem, podkreślającym szczególne znaczenie przedsięwzięcia dla dobra wspólnoty samorządowej, promocji i kształtowania pozytywnego wizerunku Gminy oraz budowania tożsamości lokalnej.

  1. Prawo przyznania Patronatu przysługuje wyłącznie Burmistrzowi lub osobie przez niego upoważnionej.
  2. O Patronat mogą ubiegać się organizatorzy przedsięwzięć realizowanych w szczególności w wymiarze:

1) obywatelskim (np. aktywność i edukacja obywatelska, aktywizacja społeczności lokalnej);

2) kulturalnym (np. wystawy, koncerty, przedstawienia, konkursy, publikacje);

3) edukacyjnym (innowacyjne programy, wykorzystanie nowoczesnych technologii);

4) promocji zdrowego stylu życia (np. wydarzenia sportowe, profilaktyka, projekty integracyjne);

5) społecznym (wnoszą znaczący wkład w rozwiązywanie problemów społecznych);

6) gospodarczym (pobudzają aktywność gospodarczą);

7) patriotycznym;

8) turystycznym.

  1. Przyznanie Patronatu nie oznacza deklaracji wsparcia finansowego i niefinansowego przedsięwzięcia.
  2. Przyznanie Patronatu jest nieodpłatne.
  3. Przyznanie Patronatu zobowiązuje organizatora do szczególnej dbałości o wysoką jakość przedsięwzięcia i dopełnienie wszelkich procedur przewidzianych prawem w zakresie dotyczącym organizacji przedsięwzięcia.
  4. W przypadku przedsięwzięć cyklicznych, corocznych o Patronat należy występować każdorazowo, co roku. Jeżeli cykl obejmuje kilka przedsięwzięć organizowanych w jednym roku kalendarzowym wniosek wystarczy złożyć tylko raz.

§ 3. 1. Chcąc ubiegać się o uzyskanie Patronatu, organizator musi wystąpić do Burmistrza z wnioskiem o przyznanie Honorowego Patronatu Burmistrza Barlinka. Wzór wniosku stanowi załącznik nr 1 do Regulaminu.

  1. Formularz wniosku dostępny jest na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego (www.bip.barlinek.pl) oraz w Referacie Oświaty, Sportu, Kultury i Spraw Społecznych.
  2. Wniosek należy złożyć w terminie do 14 dni przed dniem rozpoczęcia przedsięwzięcia. Za termin złożenia uznaje się datę wpływu wniosku do Urzędu.
  3. W szczególnych przypadkach Burmistrz może uwzględnić wniosek złożony po terminie określonym w ust. 3.
  4. Wniosek można złożyć osobiście w Biurze Obsługi Interesanta, przesłać pocztą tradycyjną na adres: „Urząd Miejski w Barlinku, ul. Niepodległości 20, 74-320 Barlinek”, przesłać za pośrednictwem platformy e-PUAP na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Urzędu lub przesłać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: umig@barlinek.pl (w formie dokumentu opatrzonego podpisem elektronicznym).
  5. Brak pełnych informacji o przedsięwzięciu we wniosku może być podstawą do udzielenia odpowiedzi negatywnej.
  6. Brak szczegółowych danych do kontaktu z organizatorem we wniosku powoduje pozostawienie wniosku bez rozpatrzenia.
  7. Burmistrz może zwrócić się do organizatora o przekazanie dodatkowych informacji lub udzielenie wyjaśnień odnośnie przedsięwzięcia.
  8. Decyzja o przyznaniu lub odmowie przyznania Patronatu jest uznaniowa, ostateczna i nie wymaga uzasadnienia.
  9. Organizatorowi nie przysługuje żaden środek odwoławczy.
  10. O decyzji Burmistrza organizator zostanie powiadomiony nie później niż w ciągu 14 dni od otrzymania wniosku przez Urząd. W uzasadnionych przypadkach termin ten może zostać wydłużony (np. konieczność udzielenia dodatkowych wyjaśnień, uzupełnienie dokumentów itp.).

Rozdział 3.
Zasady udzielania wsparcia finansowego i niefinansowego dla przedsięwzięć objętych Patronatem

§ 4. 1. W ramach Patronatu możliwe jest uzyskanie wsparcia w formie finansowej lub niefinansowej.

  1. Wsparcie finansowe nie będzie udzielane na przedsięwzięcia, które są finansowane lub współfinansowane w ramach rocznego Programu współpracy Gminy Barlinek z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego. W przypadku takich przedsięwzięć organizator może wnioskować tylko o przyznanie Patronatu i wsparcie niefinansowe.
  2. Wsparcie niefinansowe może obejmować:

1) udostępnienie nieruchomości lub urządzeń, będących własnością lub administrowanych przez Gminę lub jej jednostki organizacyjne, po uprzednim uzgodnieniu z kierownikiem danej jednostki;

2) promocję wydarzenia na stronach internetowych i aplikacjach mobilnych   administrowanych przez Urząd;

3) materiały i gadżety promocyjne Gminy;

4) inną współpracę w zależności od potrzeb organizatora.

Rozdział 4.
Korzystanie z Patronatu i zobowiązania organizatora

§ 5. 1. Organizator przedsięwzięcia, któremu został przyznany Patronat powinien poinformować odbiorców o przyznanym Patronacie poprzez:

1) umieszczenie informacji o przyznanym Patronacie wraz ze znakami promocyjnymi Gminy we wszystkich materiałach promocyjnych i informacyjnych dotyczących przedsięwzięcia. Znaki promocyjne organizator otrzyma za pośrednictwem poczty elektronicznej na podany adres e-mail, niezwłocznie po przyznaniu Patronatu;

2) informację ustną - jeżeli przedsięwzięcie jest imprezą lub wydarzeniem dla publiczności;

3) zaznaczenie faktu otrzymania przyznanego Patronatu w przekazach medialnych dotyczących przedsięwzięcia;

4) umieszczenie aktywnego linku do strony www.barlinek.pl na stronie internetowej lub profilach w mediach społecznościowych, na których organizator promuje przedsięwzięcie, o ile takie strony lub profile prowadzi;

5) ekspozycji znaków promocyjnych Gminy w widocznym miejscu podczas trwania przedsięwzięcia.

  1. Materiały (np. plakaty, ulotki, dyplomy, informacje prasowe), które będą zawierały znaki promocyjne Gminy, wymagają przed upowszechnieniem, akceptacji i uzgodnienia z Referatem Oświaty, Sportu, Kultury i Spraw Społecznych.
  2. Organizator może upublicznić informację o Patronacie po otrzymaniu pisemnej odpowiedzi.
  3. Patronat nie może być wykorzystywany do celów komercyjnych i marketingowych.
  4. W terminie do 3 dni roboczych po zakończeniu przedsięwzięcia, organizator przesyła na adres: umig@barlinek.pl informację prasową z przebiegu przedsięwzięcia wraz z dokumentacją zdjęciową (do 30 zdjęć, odpowiedniej jakości) celem zamieszczenia na stronach internetowych i aplikacjach mobilnych administrowanych przez Urząd.
  5. Gmina zastrzega sobie prawo do nieodpłatnego umieszczania dostarczonych zdjęć z przedsięwzięcia na stronach internetowych i aplikacjach mobilnych administrowanych przez Urząd oraz w publikacjach, folderach, wydawnictwach itp.

§ 6. 1. Organizator przedsięwzięcia objętego Patronatem składa pisemne sprawozdanie z realizacji przedsięwzięcia wraz załącznikami w terminie 30 dni od dnia zakończenia przedsięwzięcia. Wzór sprawozdania określa załącznik nr 2 do Regulaminu.

  1. Sprawozdanie można złożyć osobiście w Biurze Obsługi Interesanta, przesłać pocztą tradycyjną na adres: „Urząd Miejski w Barlinku, ul. Niepodległości 20, 74-320 Barlinek”, przesłać za pośrednictwem platformy e-PUAP na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Urzędu lub przesłać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: umig@barlinek.pl (w formie dokumentu opatrzonego podpisem elektronicznym).
  2. Do sprawozdania organizator dołącza materiały dokumentujące realizację przedsięwzięcia, takie jak zdjęcia, filmy, plakaty, ulotki, informacje o publikacjach medialnych, linki do publikacji on-line, itp.
  3. Jeżeli przedsięwzięcie było objęte wsparciem finansowym, należy sporządzić w sprawozdaniu listę dowodów księgowych na wydatki, których dotyczyło wsparcie finansowe oraz załączyć kopie dokumentów księgowych.

Rozdział 5.
Odebranie Patronatu

§ 7. 1. W przypadku naruszenia warunków niniejszego Regulaminu, Burmistrz może odebrać przyznane uprzednio wyróżnienie. O odebraniu Patronatu organizator przedsięwzięcia jest informowany niezwłocznie w formie pisemnej.

  1. Decyzja o odebraniu Patronatu jest ostateczna i nie przysługuje od niej odwołanie.
  2. Odebranie Patronatu nakłada na organizatora obowiązek bezzwłocznej rezygnacji z używania wyróżnienia począwszy od dnia powzięcia informacji o tym fakcie.
  3. Z powodu odebrania Patronatu organizatorowi przedsięwzięcia nie służą żadne roszczenia względem Gminy z tego tytułu.

Rozdział 6.
Postanowienia końcowe

§ 8. 1. Decyzje o przyznaniu Patronatu wydane przed wejściem w życie niniejszego Regulaminu są obowiązujące i nie wymagają ponownego ubiegania się o Patronat.

  1. Złożenie Wniosku oznacza akceptację powyższego Regulaminu przez organizatora przedsięwzięcia.

§ 9. Wykonanie zarządzenia powierza się kierownikowi Referatu Oświaty, Sportu, Kultury i Spraw Społecznych.

§ 10. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

LpNazwaOpisTypRozmiarDatadataUdostdataModcreatingmodifierOpcje
LpNazwaOpisTypRozmiarDatadataUdostdataModcreatingmodifierOpcje
Informacje
Ilość odwiedzin: 42
Podmiot udostępniający: BIP - Urząd Miejski w Barlinku
Nazwa: w sprawie wprowadzenia Regulaminu przyznawania Honorowego Patronatu Burmistrza Barlinka
Numer: 149
Typ: Brak
Osoba, która wytworzyła informację: Szymon Grygorcewicz
Osoba, która udostępnia informację: Szymon Grygorcewicz
Data wytworzenia informacji: 23.07.2024
Data udostępnienia informacji: 23.07.2024 08:21:28
Data ostatniej aktualizacji: 23.07.2024 08:14:12
Rejestr zmian